Cайт

Табунановой Марии Платоновны

Учитель начальных классов МОУ Чычымахская средняя общеобразовательная школа имени С. Р. Кулачикова - Элляя
Таттинского улуса РС (Я);
Резюме
Эссе
Образовательная деятельность
Материалы, иллюстрирующие работу
Достижения, внеклассная работа
Распространение опыта
Официальная оценка
Квалификация
Общественная работа

Интегрированнай уруок: математика уонна тулалыыр эйгэни кытта билиьиннэрии (1 кылаас) 8.2.2008 г.

Уруок темата: 10 иьинэн эбии, кэ5урэтии. Тыыннаах уонна тыыммат предметтэр.
Уруок сыала:
1) 10 иьинэн эбэр, ке5урэтэр уеруйэхтэри сайыннарыы. Чыыьыла састаабын билиилэрин чицэтии. Стандартнайа суох задачалары суоттуурга уерэтии.
2) Тыыннаах уонна тыыммат предметтэр тустарынан ейдебулу ицэрии, белехтерге араарарга уерэтии.
Уруокка туттуллар тэрил: ейге суоттааьыцца туттуллар карточкалар, чыыьыла састаабын булууга демонстрационнай таблицалар, индивидуальнай улэ5э карточкалар, тыыннаах, тыыммат предметтэр быьыылара кырыллыбыт сорудахтаах кумаа5ылар, хартыыналар: сибэкки, тэллэй, хатыц, харыйа (эриэхэлээх) уонна кыра харыйа, тураах, кэ5э, ба5а, саьыл, эьэ, балык, ыт о5олорунуун, куурусса чоппуускаларыныын, кетердер ойуулара уонна самолет, кыыллар уонна эьэ миискэ оонньуур ойуута

Уруок хаамыыта
1.Тэрээьин чааьа.
Уруок тематын, сыалын билиьиннэрии.
2. Ойге 10 иьинэн эбии, ке5урэтии. Карточкалар: 10-4, 4+5, 2+7, 8-3, 6+4, 4+3, 9-5, 8-7, 6+2, 4+6, 7-3, 10-2
3.Манна хас предмет ойуута баарый? (9)
-Эьиги санаа5ытыгар бу хартыыналарга ханнык предметтэр ойууламмыттарый? Тыннаах предметтэр дуу, тыыммат предметтэр дуу?
(Кыыллары, кетердеру ааттыыллар. Учуутал туспа ыйаан иьэр.)
-То5о тыыннаахтар дии саныыгыт? Тыыналлар дуо? (Тыыналлар)
-Улааталлар дуо? (Улааталлар)
-Онтон сибэкки тыыннаах дуо? Тэллэй? (Суох)
-То5о? (Тыыммат, аьаабат). Онтон бу хайаабытый? Сибэкки уунэн-уунэн улааппыт. Аьаабат эрээри хавйдах улааппытый? (Уу кутаммыт) Ол аата кини аьыыр дуо? (аьыыр). - О5олоор, сибэкки аьыыр аьыыр эбит дии. Кини айа5а суох, ол гынан баран силиьинэн наадалаах веществолары сиртэн-буортан ылар эбит. Онтон тыыналлара буолуо дуо? Кинилэр эмиэ салгыцца, сырдыкка, кун уотугар наадыйаллар. Оччо5о тыыннаах предметтэр диибит дуу? Суох дуу? Тэллэй хайда5ый? Хатыц?
4.Чыыьыла састаабын быьаарыыга сорудахтар. Онтон киьи хайда5ый? (Тыыннаах) Киьи бастаан кыра эьээхэй о5о. Онтон улаатар, толкуйдуур, сайдар, элбэ5и билэр-керер. Эьиги киьи о5ото буоллаххыт дии. Онон ейдеех-санаалаах, билиигэ тардыьар о5олор буолуохтааххыт.
1) 10 иьинэн чыыьыла састаабыгар сорудахтар. (Демонстрационнай таблицалар).

2) Соппокко эрэ туох уларытыыны киллэриэххэ себуй?
1+2=4 6-3=5 9-2=6 10-4=3
(1+1+2=4 6-3+2=5 9-2-1=6 10-4-3=3)
(1+2=4-1 6-3=5-2 9-2=6+1 10-4=3+3)

5. Физминутка. Тыыннаах, тыыммат предметтэр. Тыыннаах предмет буолла5ына хамсанан кердере5ут, тыыммат буолла5ына кенетук тура5ыт.
-Тиит мас. (Силиьинэн аьыыр, улаатар. Тыалга хайдах хамсыырый?)
-Лыах. (Сибэккиттэн сибэккигэ тэлээрэ кетер, дайар).
-Ыскаап. (Тыыннаах дуо?)
-Куобах. (Ойуоккалыыр)
-Дьиэ (Тыыммат, аьаабат, улааппат)
-Эьэ. (Хайдах хаамарый?)
-Сибэкки. (Улаатан кун диэки тардыьар).

6. Ордук предмети бул.
Тыыннаах предметтэр быыстарыгар 1 тыыммат предмет ойуута.
-Кетердер уонна самолет.
-Кыыллар уонна эьэ миискэ оонньуур. (Ордук предметтэри булаллар уонна дакаастыыллар)
- О5олоор, тыыннаах предметтэрбит хайыыллар этэй? (Тыыналлар, аьыыллар, улааталлар)
-Эссе туох уратылаах эбиттэрий? (Ойуу кердерер- терууллэр, ууьууллар.)
- Сибэккилэр, уунээйилэр эмиэ ууьууллар. (Буорга уунээйи сиэмэтэ тустэ5инэ кыра уунээйи уунэн тахсар).
Тыыннаах харамайдар, тыыннаах предметтэр бары терууллэр-ууьууллар.
7.Стандартнайа суох задачалары суоттааьын.
Ыал уксэ ыттаах, куоскалаах, суеьулээх буолар. Эьиги ханнык кыыллары иитэ5ит?
1) Далга суеьулэр тураллар эбит. 12 атах кестер. Хас ынах баарый? (3) 4,8,12,16,20
2) Тиэргэццэ 5 куурусса, 1 бетуук аьыы сылдьаллар. Хас атах баарый? (12) 2,4,6,8,10,12

8. О5олор самостоятельнай улэлэрэ. Карточкаларга баар сорудахтары толоруу.
9?4 =5 10?2=12 7?3=10 10??=18 10??=3
6??=2 5??=9 8??=5 7??=2 12??=11

9.Тумук. Дьиэ5э сорудах. (Тыыннаах, тыыммат предметтэр быьыылара кырыллыбыт кумаа5ылары о5олорго туцэтии. Кэннигэр эбиигэ, ке5урэтиигэ этиллиилэр суруллубуттар.)
Бу ойуулар кэннилэригэр араас сорудахтаах., ону иллэц кэмцитигэр толорооруц.
-Тыыннаах предмет ойуута кимиэхэ баарый? Манна кэлэн туруц.
-Тыыммат предмет ойуута кимиэхэ баарый? Кэлиц.
Уруокка тугу биллибитий?
-Тыыннаах уонна тыыммат предметтэри.
-Ханнык предметтэр тыыннаах диэн ааттанар эбиттэрий?
-Маладьыастар. Ити курдук элбэ5и билэ-кере, интэриэьиргии сылдьар ейдеех дьон буола улаатыц.

Хостинг от uCoz